Tuesday, July 19, 2011

Kalaulah aku...mungkin aku...atau..

Kalaulah aku ni bukan manusia
mungkin sekarang ni aku kucing tengah cari makanan kat kedai makan
atau
mahluk asing di planet lain memikirkan pasal ada diri aku yang lain kat planet lain


Kalaulah aku ni bukan bakal engineer
mungkin aku sekarang ni tengah jadi bakal grafik multimedia untuk astro
atau
kerja kat mc donald jadi supervisor sekarang


kalaulah aku tak masuk PLKN dulu
mungkin aku masih lagi seorang yang senyap
atau
seorang yang jarang berbual dengan perempuan


kalaulah aku ni bukan dilahirkan lelaki
mungkin aku sekarang ni seorang perempuan yang dikejar ramai lelaki
atau
muslimah yang sentiasa tundukkan pandangan nya dari orang lain.


kalaulah aku punyai ibu yang dulu lagi
mungkin aku sekarang bahagia je duduk kat rumah ni
atau
buat biasa je la,that's my mom kan...


so...
semua yang berlaku ni mesti ada sebab nya kan...??


0 comments:

Post a Comment